Queens ja valtava Corona Park lattarifiiliksin

Lattarifiiliksiä tälläkin kertaa, mutta niitä ei voi välttää mikäli liikkuu New Yorkissa Manhattanin ulkopuolella. Tällä kertaa seikkailimme hetken Queensin puolella, missä olemme käyneet lähinnä Little Indiassa (Jackson Heightsissa). Vietimme viimeisen yön Queensin puolella Coronassa, sillä se sijaitsee lähellä La Guardian lentokenttää. Tosin oma lentomme lähti sittenkin JFK:lta, että olimme lentokenttähotellissa, mutta väärän lentokentän 😀 Olimme huomanneet virheemme (siis minun virheeni, sillä hoidin kaikki hotellivaraukset) jo reilusti ennen lähtöä, mutta päätimme, että Coronasta pääsee myös JFK:lle kätevämmin kuin Times Squarelta, sillä aamulähtömme oli varsin aikainen.

Corona on kovin lattaripainotteista aluetta ja sen huomaa heti katukuvasta. Kävimme myös nopeasti isohkossa ruokakaupassa, jossa tyypillinen espanjankielinen musiikki iski vastaan heti oven avattuamme. Eikä tässä ollut vielä kaikki Queensin lattarikokemuksemme, sillä Corona Parkissa koimme niitä lisää.

Corona Park on Queensin Central Park. Paitsi että se on ihan erilainen, mutta valtavan iso kuitenkin. Puiston koon sai konkreettisesti tuntea heti aluksi, kun yritimme päästä kävellen hotelliltamme puiston laitamille. Tarvoimme ties missä tienvarsilla ja liikenneympyröissä (”kävelykaduista” huomasi, ettei niitä ollut kukaan käyttänyt aikoihin) ja yritimme kännykän paikantimen avulla päästä puistoon käsiksi. Lopulta löysimme puistoon menevän autotien melko helposti, mutta korkeassa lämpötilassa mikä tahansa turha hyppiminen paikasta toiseen tuntui ylitsepääsemättömän raskaalle.

Kun pääsimme puistoon, suuntasimme kulkumme kohti Maailmannäyttelyn häkkyröitä, sillä ne olivat ainoita mitkä pilkottivat puiden takaa. Häkkyröistä tunnetuin lienee iso maapallo, jonka tyhjässä alusaltaassa kävimme kävelemässä ja räpsimässä kuvia jättimäisestä pallosta. Seuraavaksi suuntasimme toisille häkkyröille, mistä emme oikeen saaneet irti, mitä ne varsinaisesti olivat. Jostain kuului lasten ja nuorten ääniä ja häkkyröiden vierestä löytyi skeittipuisto.

Tässä vaiheessa minä olin saanut aika lailla tarpeekseni puistosta, jossa oli ihan liian kuuma reippaisiin kävelyihin ja lisäksi olin saanut jalkoihini ikävät hiertymät. Halusin ilmastoituun metroon tai ihan mihin tahansa, missä saisi istua viileässä. Lähin metroasema sijaitsi Metsin stadionilla ja sinne kulkeva reitti meni jonkun paikan ohitse, joka näytti kaukaa katsottuna uimalalta tai vastaavalta.

Matkan varrella huomasimme, että puistossa oli paljon tyhjiä vesialtaita, jotka olivat ilmeisesti vain koristuksia eivätkä mitään uima-altaita (ellei sitten lapsille). Myös uimala paljastui jalkapallokentäksi, jossa oli paikallisen harrastelijajoukkueen harjoituspeli meneillään. Meillä oli hieman nälkä, joten päätimme mennä tutkimaan kannustusjoukkoja muonittavaa food truckia. Kaikki ruuat olivat espanjaksi ja tuoksu oli ihana! Koska olimme menossa vielä illalliselle, otimme vain kaksi empanadaa (juusto ja liha) ja ladoimme mukaan chilikastiketta. Söimme eväämme läheisellä penkillä hieman kummastuneiden katseiden alla, sillä taisimme olla puiston ainoat turistit.

Pienen tauon jälkeen kävelimme Metsin stadionille ja hyppäsimme metroon. Metromatkalla Manhattanille näimme mm. tällaisia graffitimaisemia (5Pointz), mitä Marinella oli päässyt paremmin kuvaamaan paikan päällä. Me siis menimme vain metrolla ohitse ja kuvat on otettu likaisen lasin läpi. Kannattaa siis tsekata Marinellan postaus aiheesta 🙂