Täydellinen aamu Daytona Beachilla, mikä yllätys!

Saavuimme Daytona Beachille myöhään illalla, sillä olimme lähteneet aamulla Miamista, ajaneet Fort Lauderdalen rannalle aamupalapiknikille ja viettäneet päivän Titusvillessä Kennedy Space Centerissä. Meillä oli nälkä ja väsymys, sillä emme olleet syöneet aamupalan jälkeen mitään koko päivänä, mutta sen sijaan olimme uppoutuneet täysillä avaruusteemaan.

Ajoimme ohi valtavan F1-radan, suoraan rantakadulle asti, missä majoituksemme sijaitsi. Heti rantaan saavuttuamme meitä odotti shokkiyllätys: spring break ja biker week! Porukkaa oli siis joka lähtöön, niin liikenteessä kuin kaduilla. Ennen kuin hermostuimme tilanteeseen ihan täysin, saimme auton erääseen parkkihalliin, josta pääsimme suoraan suht rauhalliseen ostoskeskukseen ja syömään Johnny Rocketsin burgerit. Sen jälkeen pakenimme suoraan majapaikkaamme.

Daytona Beachin motellimme oli reissun halvin, olisiko se maksanut edes viittäkymppiä. Flamingo Inn kuulosti yhtä aikaa sekä kitsiltä että suloiselta, joten uskoin tekeväni loistodiilin. Saimme avaimet (olimme viimeiset jotka saapuivat perille, joten meitä odotettiin jo), nousimme toiseen kerrokseen ja kävelimme rakennuksen päätyyn. Oven takana meille paljastui huone, jonka tapetit roikkuivat seinillä, kaasuhella oli karstainen kuin mikä ja lattia oli paikoin ällöttävän pehmeä. Mutta huoneeseen kuului parveke, mikä nostatti mielialaa.

auringonallaIIMG_0417

Emme olleet vielä tässä vaiheessa nähneet rantaa pimeyden takia, mutta aaltojen äänet kuuluivat selvästi. Päätin herätä seuraavana aamuna hetkeä ennen auringonnousua ja mennä kävelemään rannalle. Aamulla huomasin, että huoneemme sijaitsi ihan rannan vieressä, pienen uima-allasalueen yläpuolella. Ihasteltuani näkymää ensin parvekkeeltamme, puin shortsit ja lämpimän pitkähihaisen paidan ja kävelin rannalle.

auringonallaIP3100173auringonallaIP3100176auringonallaIP3100178

Auringonnousu oli mitä täydellisin: utuisen vaaleanpunainen, ja taivaalla oli vain pieniä pilvirykelmiä. Rannalla oli rauhallista, eikä paikalla ollut muita kuin lintuja, muutama kalastaja ja satunnaisia lenkkeilijöitä. Ja kuinka huikea paikka se olikaan lenkkeillä, sillä hiekka oli kovaa ja tasaista ja ranta loputtoman pitkä.

auringonallaIP3100210auringonallaIP3100206auringonallaIP3100240auringonallaIP3100217auringonallaIP3100222auringonallaIP3100189

Aamulenkkini jälkeen kurvasimme lähimpään Publixiin hakemaan aamupalatarvikkeita ja söimme perinteiset leivät, jugurtit ja hedelmät melko upeissa maisemissa. Hinta-laatusuhteeltaan aivan mieletön näköala! Toiseksi viimeisen aamun bonuksena ostimme vielä sitruunapiirakkadonitsin 7elevenistä, mistä tyypillisesti nappaamme kahvit.

auringonallaIP3100256auringonallaIP3100259auringonallaIP3100260

Aamupäivällä kävimme vielä yhdessä kävelemässä rannalla, mutta harmiksemme huone piti luovuttaa ja meidän oli aika jatkaa matkaa Orlandoon. Daytona Beachista jäi kuitenkin elävästi mieleen upea auringonnousu ja todellinen breakfast with a view!

auringonallaIP3100252P3103329P3103314P3103321P3103330

2 vastausta artikkeliin “Täydellinen aamu Daytona Beachilla, mikä yllätys!

1. Kiitos taas kerran seurastanne, olin hetken aikaa kanssanne rannalla ja aamupalalla hotellinne parvekkeella katselemassa auringonnousua.